Sådan kan du træne på løbebånd

Et løbebånd associerer de fleste med monoton og ensformig træning. Derfor kan det hurtigt blive valgt fra, men det er faktisk en kæmpe fejl, da der er potentielt meget udbytte at komme efter med et løbebånd. Det mest praktiske er, at du kan købe et løbebånd til hjemmebrug, og så er det tilgængeligt lige når det passer ind i din hverdag.

Løbebånd findes i mange forskellige udgaver, men fælles for dem alle er, at de kan få dig i gang hurtigt og let, uden at det kræver specielt meget øvelse eller tid at sætte sig ind i. Du kan altid starte med at gå.

Hvilket løbebånd skal jeg vælge?

Når du skal vælge et løbebånd, kan du prøver at kigge på, hvilke funktioner løbebåndet har, og hvilke du gerne vil kunne anvende under din egen træning. Du kan fx se på, om løbebåndet har:

  • Højdeniveauer; så du kan justere højden på løbebåndet, for at få følelsen af at løbe op ad en bakke og øge modstanden.
  • Praktiske holdere; nogle kan godt lide praktiske og gode holdere til drikkedunk og måske også en en mobil eller tablet, så du har mulighed for at se video, mens du træner.
  • Træningsprogrammer; har løbebåndet træningsprogrammer? Det kan også være med til at motivere dig, hvis du kan udsætte dig selv for programmer med skiftende intensitet.
  • Smarte funktioner; nogle løbebånd har smarte funktioner som fx afkølende luftudgang, du får i hovedet under din træning, for at blive kølet af. Der kan også være mulighed for at tilkoble løbebåndet til din mobil eller tablet og hente løb ude i verden, du så kan følge virtuelt på skærmen, for at motivere dig endnu mere.

Mulighederne er mange, og det kommer helt an på dine behov.

Løbebånd er også gode til gang og opvarmning

Hvis du er mere til gang, er et løbebånd også en oplagt mulighed til dig. Lad dig ikke forvirre af navnet, der henvender sig mere til løberen. På et løbebånd har du mulighed for at starte i meget stille tempo, hvor du går dig varm. Her har du også mulighed for at træne ved at gå og forbrænde kalorier. Det smarte er, at du kan øge hastigheden, som du kommer i bedre form, og derved motivere dig selv til hele tiden at blive bedre.

Opvarmning af musklerne er essentielt, og uanset hvad du skal træne, kan du starte med at opvarme din krop på et løbebånd. Den perfekte måde at effektivt få gang i blodomløbet på i hele kroppen.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *